سرخط خبرها

مطالبات داروخانه ها درسهم ارز شیر خشک بزودی پرداخت خواهد شد

  • کد خبر: ۲۰۶۰۱۲
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مطالبات داروخانه ها درسهم ارز شیر خشک بزودی پرداخت خواهد شد
با گذشت بیش از سه ماه از عرضه شیر خشک با کد ملی، هنوز ما به تفاوت ارزی شیرخشک به داروخانه ها پرداخت نشده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به نا آرامی‌های بازار شیر خشک، از ۲۰ مهر ۱۴۰۲ مقرر شد تا عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها با ثبت کد ملی نوزاد در سامانه تیتک انجام شود.

این طرح که ۴ ماه از آن می‌گذرد تا حدودی توانسته آرامش را به بازار شیر خشک برگرداند و شهروندان بتوانند بدون دغدغه شیر خشک خود را تهیه کنند، اما روی دیگر سکه، مطالبات داروخانه‌ها از  ما به تفاوت ارزی قیمت شیر خشک است که با وجود گذشت ۴ ماه هنوز پرداخت نشده است.  

رییس اداره امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل و شیر خشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز با تایید این مطلب بیان کرد: در حال حاضر دغدغه داروخانه ها، عدم پرداخت ما به تفاوت ارزی، ازطرف بیمه سلامت است که گویا تاالان واریز نشده است.  

جواد دانایی بیان کرد: داروخانه‌ای که به صورت نقدی شیرخشک را از شرکت‌های پخش تهیه می‌کند بازپرداخت آن از طرف بیمه سلامت نا معلوم است و این چالش را بار‌ها داروخانه‌ها مطرح کردند با این حال مشارکت داروخانه‌ها با همین شرایط هم خوب است.  

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت شیر خشک توضیح داد: تغییر سیاست‌های ارزی و اصلاح قیمت شیرخشک به دلیل درخواست تولیدکنندگان و با هدف حمایت از آن‌ها همچنین مصوبه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته، اما این تغییر قیمت منجر به افزایش پرداخت از جیب خانواده‌ها برای میزان سهمیه یارانه‌ای در نظر گرفته شده نخواهد بود.

وضعیت نسبتا آرام بازار شیر خشک

جواد دانایی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح قیمت درج شده روی قوطی شیرخشک، قیمت تمام شده بدون یارانه است و در پرداختی مردم تفاوتی ایجاد نشده است تصریح کرد: بر اساس مصوبه قرارگاه شیر خشک کشور، مابه التفاوت یارانه و آزاد توسط سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از ۲۰ مهر ابتدای شروع طرح، تعداد ۹۰۰ هزار قوطی بین داروخانه‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد توزیع شده است و در حال حاضر برای کودکان کمتر از دو سال نیازمند تغذیه با شیرخشک معمولی در هرماه ۱۰ عدد یارانه‌ای و ۱۰ عدد آزاد با ثبت کد ملی از داروخانه‌ها قابل دریافت است. توزیع شیرخشک در آبان ماه در دوبرابر ماه قبل و در آذر و دی ماه سال جاری یک و نیم برابر ماه‌های پیش بوده است.  

رییس اداره امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل و شیر خشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد این را هم گفته هم اکنون بازار شیرخشک آرام است و گزارشی از کمبود شیرخشک در بازار نداریم مراجعات غیر ضروری و متفرقه مردم به داروخانه‌ها بسیار کم شده است و افرادی که با هدف خاصی غیر از غذای نوزاد به داروخانه‌ها مراجعه میکردند بسیار کم شده است.

وی افزود: دیگر برای استان‌ها سهمیه بندی شیرخشک نداریم و هر شرکت پخش شیر خشک محدودیتی در توزیع ندارد بلکه بر اساس عرضه و تقاضا توزیع می‌شود.

بزودی مطالبات داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد

در خصوص پیگیری مطالبات داروخانه‌ها از ما به تفاوت ارزی شیر خشک با معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گفتگو می‌کنیم. احمد رضا ریاضیات در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه بزودی مطالبات داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد بیان کرد: ما به تفاوت ارزی برای شیر خشک‌های رگولار را بیمه سلامت باید پرداخت کند لذا در این خصوص اطلاعات جمع آوری شده است و به سازمان بیمه سلامت داده شده است سازمان بیمه سلامت در کمتر از ۴ روز تاییده اطلاعات را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده است تا مبلغ را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها بگذارند که سریعا به داروخانه‌ها پرداخت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->